Alla inlägg under november 2015

Av Ajva - 25 november 2015 11:29

Kungen du har helt rätt alltså Carl 16 Gustav


Det är absolut rätt det du säger och bra att du uttalar ett miljöval som är bra för miljön, där är vi överens. Jag älskar att bada i badkar men nu för tiden (sen 20 år) gör jag inte det så ofta bla. pga. miljön som vi alla vill värna om. Har inte heller tid och lust så ofta som förr. 


En eller två gånger per månad badar jag dock, har en del ledbesvär och och torr hud. Värmen från vattnet och med barnolja i blir jag som en ny människa god och glad och insmord.


Men vilken grej det skulle bli om regeringen ex. verkligen gick ut med att från första januari 2016 är det förbjudet att bada i privata badkar. 


Två eller tre gånger per månad går jag till simhallen och simmar 1000-1300 m tar nästan 1½ timma. Därefter är det belöningsdax med BUBBELPOOL besöker avslutas med kaffe och frukt. Bubbelpool är ett stort badkar, men alla bassänger är större, men vi delar på dom, vi är mpånga som tränar. Många som leker och har skojigt särskilt barn, så badhusen är en besparing på så sätt att vi håller oss friska.


Så Kungen vi ber folket minska på bad i badkar och berättar att det är bättre för miljön om inte badar varje vecka. Kungen kan du hälsa till Silvia och Kronprinsessan Wictoria och alla andra prinsar och prinsessor i Sverige.

MVH AJVA

Av Ajva - 11 november 2015 06:21

Svårt att vakna i mörkret, men man måste ju upp och jobba. Jobbar i det stora varuhuset och många är beroende av att jag kommer dit och städar och tömmer skräp. Jag är ny på jobbet men ändå känner jag ett stort ansvar gentimot de som arbetar i butikerna och mot kunder som kommer och besöker det stora varuhuset. Alla vill ha det rent och fint på jobbet och när man går och handlar eller dricker kaffe. Inte vill vi hitta skräp och matrester under bordet. Det är roligt att se hur viktigt ens arbete är, inget skulle fungera utan oss som under natt och tidiga mornar gör fint för att ni andra ska trivas. Nu måste jag åka till mitt arbete. Jag trivs med mitt arbete, det syns när jag varit där.

Ovido - Quiz & Flashcards